Správa nemovitostí pro nájemníky
Toto jsou informace pro nájemce bytů či nebytových prostor
v domech spravovaných realitní kanceláří Recoreal.
Vážená paní, vážený pane,
věříme, že se Vám v bytě či prostoru
k podnikání, který jste si pronajali v domě, jehož management
provádíme, bude dobře bydlet nebo podnikat.
Časté dotazy:
- Nesvítí Vám v bytě
světlo? Zkontrolujte si nejprve žárovky a jističe. Pokud je vše
v pořádku, zeptejte se sousedů, zda jim světlo svítí a zkontrolujte
i světlo na chodbě domu. Pokud nesvítí světlo ve více bytech či celém
domě, je závada pravděpodobně u dodavatele elektřiny. Poruchy se hlásí
na čísle: 1236. Pokud nejde o poruchu u dodavatele, volejte prosím naši
realitní kancelář 603 420 770.
- Neteče v domě voda?
Ověřte si prosím zda u někoho v domě není prováděna havarijní oprava,
či zda v domě není vývěska oznamující výměnu vodoměru, rekonstrukci
nějakého bytu nebo oznámení vodáren o závažnější poruše v celé
oblasti. Mnohdy se stává, že dojde k poruše vodovodního potrubí někde
v ulici a vodárny uzavřou celou oblast neplánovaně. Telefon, kde si
můžete ověřit, zda se nejedná o takovouto situaci: Pražské vodárny
840 111 112 nebo na jejich stránce www.pvk.cz
- Nejede v domě výtah?
Zkontrolujte nejprve zda někdo nenechal nedovřené dveře
v některém z podlaží. Pokud jsou všechny dveře do výtahové šachty
zavřeny, volejte přímo firmu, která výtah provozuje a jejíž telefony
bývají vylepeny na výtahových dveřích či v kabině. Pro případ, že
někdo v kabině výtahu uvízne, mají všechny firmy zajištěnou pohotovost
pro vyproštění této osoby. Číslo pohotovosti je v kabině.
- Praskla v bytě voda?
Pro tento případ je dobré, abyste věděli, kde je uzávěr vody
pro byt, stoupačkový uzávěr či hlavní uzávěr vody pro celý
dům. Hlavní uzávěry vody pro celý dům jsou zpravidla v suterénních
prostorách a přístup k nim bývá označen šipkami. Většinou je do
sutérénu domu k hlavnímu uzávěru shodný klíč jako od vstupu do domu.
Věříme že, nebudete muset žádnou takovou situaci řešit. Pokud přece jen
nastane, výše uvedené základní informace by Vám měli při jejím
řešení pomoci.
- Které závady nehradí majitel
bytu?
Byty či prostory k podnikání jsou obvykle nájemcům předávány po
úpravě a vše, co bylo možno zkontrolovat, bylo před předáním
prověřeno. Nájemce je povinen
během užívání udržovat předmět nájmu vlastním nákladem ve stavu
způsobilém k obvyklému užívání a provádět jeho běžnou údržbu dle
nařízení vlády ze dne 26.10.2015 o vymezení pojmů běžná údržba a
drobné opravy související s užíváním bytu (Předpis č. 308/2015
Sb.).
A ješte rada na závěr: Pokud u Vás cokoliv opravuje řemeslník vyslaný
naší RK, tak máte záruku, že se jedná o kvalifikovaného a zkušeného
odborníka v oboru. Vezměte si na něho telefon pro případ jiné závady
či drobné opravy, kterou nehradí majitel domu.
Často hledané: Pronájem bytu, závady, hrazení škod, praskla voda,
nejde plyn.